Der er ingen efterspørgsel!
Eller: Der er ingen, der ved, hvad de skal spørge om?
Jeg har længe hævdet, at mødekunder ikke spørger eftermere bæredygtige mødeprodukter af den simple grund, at de ikke ved, hvad de skal spørge om...
HØJT BÆREDYGTIGHEDSFOKUS = HØJERE VÆKST
Vidste du, at virksomheder, der har et højt bæredygtighedsfokus ofte også har højere vækst og en sundere forretningsudvikling? De klarer sig simpelthen bedre end deres konkurrenter...
"DU ER IKKE FRONTLØBER - DU ER LIGE DER, HVOR DU SKAL VÆRE!”
Forleden uge fik vi en ny praktikant i firmaet. Hun lyttede opmærksomt, da jeg fortalte, at de SMV’er vi rådgiver om strategisk bæredygtig omstilling er frontløbere. De er modige og foran på point. Hun lagde panden i dybe folder og...
HAR DU BRUG FOR TIPS OG TRICKS TIL DIN BÆREDYGTIGHEDSKOMMUNIKATION?
SÅ LÆS MED HER.
Vi har tidligere her i spalterne advaret jer mod at greenwashe - altså ‘ulovlig eller vildledende kommunikation om bæredygtighedstiltag’. At det er noget, du skal have styr på, er netop blevet understreget...
ER DIT BÆREDYGTIGHEDSARBEJDE ET PATCHWORK AF INDSATSER?
Du kan have nok så mange flotte initiativer inden for bæredygtighed og måske endda have sat hak ved: Bæredygtighedspolitik, dataindsamlingsprocesser, baseline for udvalgte områder og fortællingen til årsrapporten, men...
DER ER DESVÆRRE IKKE NOGEN SKÅNSOM MÅDE AT SIGE DET HER PÅ.
Hånden på hjertet. Hvem arbejder egentlig med møder, konferencer og events, fordi de har et brændende ønske om at måle CO2 og reducere det i henhold til Paris-aftalen?
KENDER DU ALFABETETS VIGTIGSTE BOGSTAVER?
Mødekunderne vil bede om CO2-regnskaber og reduktionsmål i henhold til Paris-aftalen, indblik i ansvarlig drift og eksempler på, hvordan I arbejder med inklusion eller støtter lokalt (og hvorfor).
HVOR MANGE GANGE STÅR DER 'BÆREDYGTIGT' PÅ DIN HJEMMESIDE?
Bæredygtighed er oppe i tiden, og mange markedsfører sig som ‘bæredygtige’. Men man skal være meget påpasselig med at bruge ord som ‘bæredygtigt’ og ‘klimavenligt’ eller vendinger som ‘skånsomt for miljøet’.
I HAR GREENKEY. HVAD SÅ NU?
Mere end 50% af DKBS-medlemmer har GreenKey. Det er positivt, fordi det betyder, at langt hovedparten af jer har påbegyndt jeres arbejde med bæredygtighed. Men man kan næppe kalde nøgleklistermærket et USP, når det er et mærke, som de fleste i branchen har.
"GÆSTERNE OPFATTER BÆREDYGTIGHED SOM OMSORG OG FORKÆLELSE"
Lyder det sært? Ikke hvis du kigger på resultaterne af en dansk undersøgelse, der satte lup på hotelbranchen. Her konkluderedes, at den indsats et hotel gør i bæredygtighedens tegn har stor betydning for, hvordan gæsternes oplever deres ophold.
"VI HAR ENDNU IKKE SET ET PRODUKT, DER LEVER OP TIL AT KUNNE KALDES BÆREDYGTIGT"
Disse ord er fra TÆNKs politiske chef, Uffe Rabe Krogh,
der ramte hovedet på sømmet til konferrencen om greenwashing på Christiansborg i april 2023.
TAK VISIT DENMARK..!
...for at være ambitiøse og sikre, at turismen ikke alene måler sine direkte udledninger (scope 1 og 2), men også indtænker scope 3 ved at medtage turisternes transport til Danmark!
GÅR DU TIL PAPIRLØSE EVENTS, HVOR DER SERVERES PLANTEBASERET MAD...?
...OG TÆNKER 'WOW, de går op i bæredygtighed her', så tænk igen. I hvert fald, hvis du er fløjet til arrangementet.
ER DU DEN TYPE LEDER..
Hykleren, eller den seriøse? Det sørgsmål formulerer Steffen Max Høgh, der skriver klogt om bæredygtighed.
CORPORATE SUSTAINBILITY DUE DILIGENCE
Der er nye regler på vej på bæredygtighedsområdet. Har du styr på, hvad CSDD kan komme til at betyde for din virksomhed?